کمپین تبلیغاتی، مجموعهای از تبلیغات برنامهریزی شده است که پیامی یکسان را برای دستیابی به هدفی خاص به دست مخاطبان هدف میرساند.
از مهمترین اهداف کمپین میتوان به جذب مشتری جدید، افزایش آگاهی از برند و افزایش فروش اشاره کرد.
به طور معمول در کمپینهای تبلیغاتی از راههای مختلف مانند استفاده از رسانههایی همچون ایمیل تجاری، بازاریابی از طریق تلویزیون یا رادیو، تبلیغات کلیکی، بازاریابی رسانههای اجتماعی و… استفاده میشود.
بسیاری از بنگاههای کوچک، یک تبلیغ را در اینجا و یک آگهی را در جای دیگر قرار میدهند، یک وب سایت برای خود ایجاد میکنند و خلاصه برای معرفی خود به هر دری از تبلیغات میزنند اما متاسفانه این رویکرد مانند ماهی گیری در زمین خشک است. شما میتوانید به اندازه دلخواه خود در هر جایی که خواستید حضور داشته باشید، اما باید دقت کنید که کجا و چه برنامهای برای شما و کسبوکارتان کارساز و موثر خواهد بود.
کمپینهای تبلیغاتی به شما و کسبوکارتان کمک میکنند تا صدای خودتان را به گوش مخاطبان هدفتان برسانید. رشد کسبوکار و کسب درآمد و سود بیشتر بدون تبلیغات منسجم و منظم امکانپذیر نیست؛ زیرا محصول یا خدمت شما زمانی به سود و درآمد تبدیل میشود که مشتری درباره ی آن بداند.
از طرفی، تبلیغ شما باید به دست مخاطب درست برسد تا مثمر ثمر باشد. کمپین تبلیغاتی ابزاری مفید برای تدوین استراتژی و برنامهریزی به حساب میآید که به شما کمک میکند گروهی از مخاطبان خود را هدف بگیرید. با اجرای کمپینهای تبلیغاتی شما میتوانید بازار و مخاطب هدف خود را بهتر بشناسید.
شناسایی نیازهای مشتری و بازار به شما کمک میکند تا استراتژیهای بهتری انتخاب کنید. در حقیقت، شما متوجه میشوید که باید چه چیزی را چگونه ارائه دهید تا نه تنها مشتریان فعلی خود را حفظ کنید بلکه مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کنید.
از جمله مهم ترین مزایای کمپین تبلیغاتی می توان به افزایش فروش، افزایش آگاهی از برند، جذب مخاطبان بیشتر، افزایش اعتماد مخاطبان به برند، بهبود دانش برند در زمینه بازاریابی و بهبود شناخت برند از بازار و مخاطب هدف اشاره نمود.