سرویس ایمیل تجاری یا اختصاصی، یک سرویس ایمیل است که وظیفه اصلی آن ارسال و دریافت پیامهای ایمیلی یک شرکت یا سازمان است. سرویس ایمیل تجاری که به نامهای ایمیل سازمانی یا ایمیل شرکتی هم شناخته میشود، همانطور که از نامش پیداست یک سرویس عمومی نیست و به طور خاص در اختیار یک شرکت یا کسب و کار قرار دارد.
مدیر سرویس ایمیل تجاری در مورد این که چه کسانی به این سرویس ایمیل دسترسی داشته باشند و از حساب ایمیل تجاری برخوردار باشند، تصمیم میگیرد. از ایمیل تجاری برای تبادل پیامهایی استفاده میشود که در راستای اهداف تجاری هستند. بنابراین، زمانی که یک پیام ایمی از حساب ایمیل تجاری ارسال شده باشد، ایمیل جنبه رسمی پیدا میکند.
چرا لازم است یک سرویس ایمیل تجاری برای خود داشته باشید؟
زمانی که پیامی را توسط ایمیل تجاری برای مخاطب خود ارسال کنید، فرستنده علاوه بر نام کاربری شما، دامنه تجاری شرکت را در حساب ایمیلتان میبیند. دریافت کننده پیام با دیدن ایمیل فرستنده، متوجه میشود که ایمیل از طرف شرکت یا کسب و کار است نه یک ایمیل شخصی؛ در نتیجه احتمال دیده شدن و باز شدن پیام بیشتر خواهد شد.
زمانی که با ایمیل تجاری خود پیامی میفرستید، دامنه خود را هم به مخاطب معرفی میکنید. در صورتی که از قبل روی دامنه خود صفحه وب سایتی برای معرفی محصولات و خدمات خود راهاندازی کرده باشید، احتمالا مخاطب کنجکاو به سایت شما مراجعه میکند تا بیشتر با شما آشنا شود.
سرویسهای ایمیلهای تجاری حرفهای علاوه بر امکان تبادل ایمیل، از مجموعه ابزارهای حرفهای در بستر ایمیل هم پشتیبانی میکنند. این ابزارها با هدف تسهیل فرایندهای کاری نظیر هماهنگی برای برگزاری جلسات، مدیریت منابع و تجهیزات مشترک سازمان یا شرکت، امکان کار تیمی روی مستندات و فایلها و مدیریت و سازماندهی خودکار پیامهای ایمیل بر اساس نیازمندیهای مختلف است.
سرویسهای ایمیل تجاری در کنار تبادل امن و مطمن پیام؛ دسترسی به تقویم کاری، مدیریت و دستهبندی مخاطبان و کاربران، دسترسی به فضای ابری جهت ذخیره و نگهداری مستندات رسمی و کاری، مدیریت وظایف و امکان تقسیم کارهای تیمی در سرویس ایمیل و همچنین امکان به اشتراک گذاری همه چیز را بین همکاران را فراهم میکنند. حضور این ابزارها و استفاده از آنها تاثیر بسیار زیادی در سهولت تعامل و سرعت هماهنگی میان کارکنان یک مجموعه دارد.
سرویس ایمیل تجاری، توسط شرکتهای ارائه دهنده خدمات ایمیل حرفهای و تحت قراردادهای تعهد آور به کسب و کارها عرضه میشود. در نتیجه، حفظ امنیت و پایداری سرویس، خدمات پشتیانی و توسعه سرویس همگی بر عهده شرکت ارائه دهنده سرویس ایمیل است. شما فقط از سرویس ایمیل حرفهای خود استفاده میکنید بدون این که نگران مسائل فنی یا پشتیبانی آن باشید.
از طرفی شرکتهای ارائه دهنده خدمات ایمیل، علاوه بر مدیریت اسپم، به هیچ عنوان از اطلاعات مشتریان خود برای ارسال پیامهای تبلیغاتی استفاده نمیکنند. همین مسئله حجم زیادی از ایمیلهای اسپم و تبلیغاتی را از صندوق دریافت کاربران کم میکند.